"Use what talents you possess: the woods would be very silent if no birds sang there except those that sang best."

"Birds sing after a storm. Why shouldn't people feel as free to delight in whatever sunlight remains to them?"

Tuesday, April 24, 2012

Steampunk


Hello dear ones! 

Although everyone is waiting for spring in Toronto winter has returned! :) And I, a cold lover am against most of the world and happy! I just feel for the tiny green buds that managed to precently peek out and the tiny flowers that have to battle fickle nature. 

lately I've been sitting and poking at some necklaces for my girls who lately fell in love with all kinds of metal rusty things, from chains to watch parts. Steampunk they call it . :) 
So I made a cameo bordered with bike chain and for a touch of girlie, I added some metal leaves and flowers. This became a favorite of my older daughters while my yunger likes the watch parts best. 
I am not so into the trend, preferring more classical looks and more victorian charm. :) 
What kind of jewelery do you guys like best? 


Thank you all for dropping in and leaving sweet comments!

Witam Was bardzo serdecznie!
Chodz wszyscy czekaja wiosny  do Toronto wrocila zima :) I ja milosniczka zimnych miesiecy wbrew prawie calemu swiatu sie ciesze,szkoda mi tylko maciopkich zielonych paczuszkow i kwiateczkow ktore musza sie zmagac z wybrykami natury.

Ostatnim czasy siedze i dlubie wisiorki dla moich dziewczynek ktore pokochaly zelaztwa roznego rodzaju od lancuchow do roweru po czesci od zegarka.Zrobilam zatem cameo w kawalku lancucha rowerowego z dodatkiem metalowych listkow co by dodac ciut delikatnosci i cameo stala sie ulubionym wisiorkiem mojej starszej corci,zas z czesci zegarowych wisiorek wybrala moja mlodsza corcia.Ja nie za bardzo przepadam za taka bizuteria jednak zdecydowanie wole klasyczne i victorianskie cacuszka:)

Ciekawam jaka Wy lubicie bizuterie mile panie?

pozdrawiam Was cieplutko i dziekuje za wszystkie Wasze komentarze!







28 comments:

The Polka Dot Closet said...

I can see why the girls love it, the watch part one is great. Me, I'm just not hip! I like lockets, cameos, and pearls. But, I would wear steam punk because they are each unique and I think they would be great conversation starters!

Carol

khess136 said...

I love steampunk and just love your creations...I'm sure your dear daughters are thrilled! Have a beautiful week, sweet Katherine!
xoxo
Karen

Teacup-In-The-Garden said...

Wonderful!
Markus

Jane and Lance Hattatt said...

Hello Katherine:
We are always in thrall of all that you create from the most unlikely items. Your daughters are so very fortunate to have such a very creative mother.

Avrea said...

Super pomysł ! Moje serce najbardziej podbił trzeci i pierwszy , pozostałe tez ładne , zdolna z Ciebie kobitka.
A ja chcę słońca i ciepła , bo deszcz pada...:(
pozdrawiam
Ag

Tuome said...

omg, przepiękne! moje serce podbił ten środkowy ^^. No zakochanam po prostu ^^.

violi igłą malowane said...

Kasiu ty to masz pomysły .
Ostatni to chyba jakiś chrabąszcz tak mi się wydaje ,, śliczny , jak i cała reszta...
Camea w takim wydaniu nie dziwi mnie że córcia chce ja nosić .
Wszystko jeszcze raz piękne ...

MAGARO-art said...

O rany julek !!!
toż to istne cuda !!!
REWELACYJNE wszystkie !
zrobiłaś kawał dobrej roboty
szczęka mi opadła
a ja kocham lato i piękną ciepłą jesień :)
buziaki

AGATKA said...

Życzę miłego wieczoru i spokojnej nocy pozdrawiam cieplutko.Niech dobry sen, niczym piękny Anioł zawita w Twe progi.
Niechaj przyniesie ze sobą odpoczynek błogi.
A gdy już zaśniesz i cisza nastanie,
niech bez żadnych zakłóceń będzie Twoje odpoczywanie
aż do chwili, gdy nowy dzionek wstanie
i uśmiechnie się do Ciebie na powitanie.

Renia said...

Zimy nie zazdroszczę bo jej nie lubię:)ale naszyjników troszkę zazdroszczę są piękne. Pozdrawiam

Marie Lost Bird Studio said...

Hi Katherine,
your charms are gorgeous.Love them.
Have a wonderful weekend.
Hugs,
Marie

Sugar Lump Studios said...

these are fabulous! Love the beautiful work! It is chilly here in Michigan too! But green - very green!

Iga said...

u nas nareszcie ciepło i słońce :)
Kasiu, jesteś bardzo pomysłowa,
wszystko piękniutkie, ale najbardziej mój wzrok przyciagnął ten zielony żuczek :)pozdrawiam :)

Aśko said...

Kasiu,
wszystkie są rewelacyjne! :)))
1 i 3 - małe dzieła sztuki! a ostatni-robalek-skradł moje serce:)) uwielbiam biżuterię,a zwłaszcza wisiorki w takich "miedzianych" kolorach.
potwornie Cię pozdrawiam i twórz jak najwięcej takich cacek:)

Evulsianka said...

Twoja biżuteria jest cudowna i jedyna w swoim rodzaju. Ja lubię taką jaką sobie zrobię, chociaż twoją też chętnie bym nosiła. Pozdrawiam cieplutko.

Różany Anioł said...

Cuda tworzysz Kasieńko! Dziewczynki pewnie zachwycone i szczęśliwe!
Ja też lubię starą biżuterię jak ja to mówię babciną ale wiadomo to kosztuje, więc zadowalam się biżuterią z lat 50-tych można ładną zdobyć i ceny nie szokują! Na prawdziwą wiktoriańską niestety musiałabym chyba kredyt wziąć! ;)
Największa moja miłość to kamee ale nie te współczesne za tymi nie przepadam są zbyt plastikowe jak ja to mówię ale do jakiś prac można je wykorzystywać i efekt jest zaskakująco piękny jak to właśnie Ty Kasieńko zrobiłaś! ;)
Buziak Ty moja wiktoriańska Duszyczko!

Lynn said...

Beautiful, almost too beautiful for "steampunk", at least the pieces I see here in FL displayed. I am into "statement" pieces, especially vivid colors of acqua/blue/puple (always purple)for summer wear. Lucky daughters. So much creativity that runs in your beautiful family. Blessings.

Joanna said...

Kasiu, wszystkie naszyjniki przepiękne, choć najbardziej zachwycił mnie ostatni :
Pozdrawiam

Maureen said...

Oh, Kasia, I just LOVE them! Yes, Steampunk is very popular; it makes it hard to find keys, watch parts and gears at antique stores nowadays - the kids are buying them all up!

Lucky girls to have such a talented mom to make these precious pieces!

And as for your weather; yes, my daughter was in Quebec City last week and it snowed and/or rained/sleeted every day! It is raining here with very high winds today. I do hope Spring returns soon! Have a wonderful week!

Qra Domowa said...

KASIU ZIMY TO JA NIE LUBIĘĘĘĘĘĘĘĘ:))...ALE WISIORY ZROBIŁAŚ OBŁĘDNE:))))))

Agata Agatuszka said...

Witam z uśmiechem bajecznie, Pozdrawiam Ciebie serdecznie, Tak mi miło i przyjemnie Kiedy wpadasz do mnie codziennie, Radość w sercu mym malujesz I za to Ci serdecznie Dziękuję.

Lynn Stevens said...

Stunning pieces Kasia and they have a Victorian charm about them as well.
Love the scarab the most..Oh my Gosh!!!!
hugs Lynn

~Lavender Dreamer~ said...

These are all so beautiful, Kasia! I love Steampunk and look at it all the time on Etsy. You've really put together some pretty necklaces! You are artistic at everything you make!

Vicki said...

These are gorgeous, Katherine. I love the one with the watch. So pretty! I hope all is well. Been crazy busy with work and family. I miss you guys...and will be back soon!

Aśko said...

przyszłam sobie tu znowu nacieszyć oczy ;)))

Aśko said...

a ja zaś tu przylazłam, ale jeśli mogę,to zapiszę sobie robala na dysku,by czasem na niego spojrzeć;)
:*:*

Aśko said...

nie wierzę własnym oczom...to naprawdę on!
:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

LUNA said...

piekna bizuteria , bardzo mi sie podoba.